LA RESSURRECCIÓ

Els cucs de seda són tubulars i una mica flonjos, fa cosa tocar-los. S’arrosseguen pel terra, no poden volar…
Han nascut d’un ou i encara que els hi diem cucs, el seu nom correcte és “larves”. 
Un dia la larva fa una cosa ben estranya: comença a generar una mena de fil i s’embolica tota. Ara es una pupa. Sembla que hagi mort, però no es cert, a dintre de la pupa la larva està fent un canvi de forma, científicament una metamorfosi. Per fi un dia es trenca la pupa i surt, no una larva sinó una papallona.

Amb Jesús va passar una cosa semblant: va morir a la creu i el van enterrar i, tres dies més tard no hi era, havia ressuscitat i ara viu per sempre!!

La Resurrecció de Jesús és el centre de tota la fe cristiana i el que celebrem a la Pasqua.

La paraula Pasqua vol dir “passatge”.

Pels jueus és el passatge de la esclavitud a la llibertat. El poble de Israel a la Pasqua rememora la sortida d’ Egipte amb Moisès. La de la travessia del Mar Roig i el pelegrinatge pel desert cap a la terra de la llibertat.

Pels cristians, és el pas de la mort a la vida protagonitzat per Jesús.

En ambdós casos els protagonistes són uns fets, que fonamenten la nostra tradició i configuren el nostre caràcter. És com l’ADN de la nostra realitat.

La Pasqua és la festa més important per a Església perquè fonamenta tota la seva fe, li dóna suport i esperança en l’acompliment de la seva missió.

Per això s’ ha de celebrar. Una celebració no és sinònim de fer festa, i això implica un aplec de persones que ens reunim per recordar i gaudir d’un fet que tots considerem important i ple d’actualitat. 
Aquest any les celebracions han de ser més individuals, no ens podem ajuntar, hem de viure tot d' una manera més íntima, diferent.
Tot el que recordem aquest dies de la Setmana Santa és un conjunt de festes (el Sant Sopar, la celebració de la Mort en Creu, la celebració de la Vigília Pasqual, les aparicions narrades durant els diumenges, l’Ascensió, el diumenge de la Pentecosta... però totes elles tenen per objecte central la Resurrecció de Jesús.


Comentaris