TASCA DE CINQUÈ, SETMANA DEL 23 AL 27 DEL 3

Aquesta faula solia contar-la el místic àrab Sa'vaig:

Un home que passejava pel bosc va veure una guineu que havia perdut les seves potes i es va preguntar com aquella pobre bestiola podria sobreviure.

Llavors va veure arribar a un tigre que portava una presa a la boca. El tigre ja s'havia atipat i va deixar la resta de la carn per la guineu.
A l'endemà Déu va tornar a alimentar la guineu per mitjà del mateix tigre.

L’home va començar a meravellar-se de la immensa bondat de Déu i es va dir a si mateix:
«També jo em quedaré quiet en un racó, confiant plenament en el Senyor, i Déu em donarà quant necessito».

Així ho va fer durant molts dies; però no passava res. L’home estava gairebé a les portes de la mort quan va sentir una veu que li deia:
«Oh, tu, que et trobes en el camí de l'error, obre els ulls a la Veritat! Segueix l'exemple del tigre i deixa ja d'imitar la pobre guineu mutilada ».


Aquesta és la reflexió que Anthony de Mello fa sobre la faula:

Pel carrer vaig veure una nena que tremolava de fred. Només duia posat un vestit lleuger i desgastat i semblava que aquell migdia no tindria res per dinar. Em vaig sentir molt enfadat i li vaig dir a Déu:
«Per què permets aquestes coses? Per què no fas res per solucionar-ho? ».

Durant una estona, Déu va guardar silenci. Però aquella nit, d'improvís, em va respondre:

«Certament que he fet alguna cosa per a solucionar-lo... T'he fet a tu ».


Pensem aquesta història i en els dies que ens està tocant viure. Estem a casa, però no de vacances. No podem sortir al carrer, possiblement ens avorrim molt... 

Et diu alguna cosa aquest conte? 
Quina seria l’ actitud de la guineu? 
I la del tigre? 
Què pots fer tu per solucionar el coronavirus?

COMENTARIS

Hola, aquesta es la meva reflexió:
Aquest conte em diu una cosa molt important, què és que sempre has de ser amable amb els altres si vols que siguin amables amb tú. Tambè crec que l'actitud de la guineu seria bona perque crec el tigre li va ajudar bastant. I amb l'actitud del tigre crec què tambè seria bona perque Déu el beneix per ser amable amb la guineu. En conclusió crec que quan tú fas quelcom generós amb algú altre, també alguna persona tu torna amb generositat. Per exemple Déu.
Jo el què faria per solucionar una mica això del coronavirus seria quedar-nos a casa confinats i evitar sortir de casa el mínim  possible. Tambè escoltar els podcasts de la Conchi el Juan Pablo que pots trobar aquí 

A mí aquest conte em diu que tenim que ajudar a la gent quan té un problema.
Quina seria la actitud de la guineu? Tindria que ajudar, perquè quan li passi algun problema a ell no li ajudaran. 
I la del tigre? Bé perquè li va ajudar a alimentar-se per recuperar-se 
Que pots fer tu per solucionar el coronavirus? Fer lo que diguin els policies i fer tot per no contagiar a gent gran i jove, perquè es pot morir depèn de la edat.
La meva reflexió es que tots tenim que estar junts i ajudar-nos, entre tots lo aconseguirem.

Comentaris

  1. Aquest conte em diu una cosa molt important què és que sempre has de ser amable amb els demés si vols que siguin amable amb tú. Tambè crec que l'actitud de la guineu seria bona perque crec el tigre li va ajudar bastant. I amb l'actitud del tigre crec què tambè seria bona perque Déu el beneix per ser amable amb la guineu. En conclusió crec que quan tú fas algu generós amb algú altre alguna persona tu torna amb generositat tambè. Per exemple Déu.
    Jo el què faria per solucionar una mica això seria quedar-nos a casa confinats i evitar sortir de casa el mínim possible. Tambè escoltar els podcasts de la Conchi el Juan Pablo en aquesta adreça: http://juanpabloromeropereira.es/recuentos/

    ResponElimina
  2. El conte em diu que s’ha d’ajudar a la gent fent el possible. Penso que la guineu estava molt espantada, nerviosa i una mica alegre perquè l’ajuden a mantenir-se bé i el tiegre se sentia molt bé perquè sabia que estava fent una cosa bona. Jo penso que aquests dies lo millor que puc fer és quedar-me a casa i no sortir. Només a passejar a les meves gosses.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

DEIXA EL TEU COMENTARI.