ELS GERMANS. PRIMER SETMANA 1 DEL TERCER TRIMESTRE

Hi havia una vegada dos germans, un solter i un altre casat, que posseïen una granja i es repartien la collita a  parts iguals.

Va arribar un moment en què el germà casat va començar a despertar-se cada nit, pensant: 

"No és just. El meu germà no està casat i s'emporta la meitat de la collita; però jo tinc dona i cinc fills, de manera que, quan jo sigui gran i no pugui treballar tindré tot el que necessiti. Qui tindrà cura del meu pobre germà quan sigui vell? Necessita estalviar per al futur molt més del que actualment estalvia, perquè la seva necessitat és, evidentment, més gran que la meva ".
Llavors s'aixecava del llit, anava a casa del seu germà i abocava al graner d'aquest un sac de gra.


També el germà solter va començar a despertar-se a les nits i a dir-se a si mateix:

"Això és una injustícia. El meu germà té dona i cinc fills i s'emporta la meitat de la collita; però jo no he de mantenir a ningú més que a mi mateix. El meu pobre germà té una necessitat  més gran que la meva, no és just que rebi el mateix que jo ?. "

Llavors s'aixecava del llit i portava un sac al graner del seu germà.

Una nit els dos germans es van aixecar del llit a el mateix temps i van ensopegar un amb l'altre, cadascú amb un sac de gra a l'esquena i, en descobrir la generositat del altre es van abraçar molt fort.



Van pasar molts i molts anys, tants que tots dos germans ja havien mort,  i aquell fet es va divulgar en el moment en que la gent del poble estava triant un lloc adient per fer una església. I tothom va estar d' acord que l' indret més bonic per construir-la era el lloc en el que els germans havien ensopegat l' un amb l' altre. 

Comentaris