LA FELICITAT

Un home va anar a visitar Chuan Tzu i li va exposar així la seva situació:

- Sóc molt desgraciat, mestre. Ensenyeu-me el camí de l'Tao per aconseguir així la felicitat.

- Abans d'ensenyar-quin és el camí de l'Tao, necessito saber per què ets infeliç - va dir Chuan Tzu.

- Sóc infeliç perquè no tinc res - va replicar l'home mostrant-li les mans buides.

- Què tens aquí, doncs? -va preguntar el filòsof.

- Res. No veus que estan buides?

- Tens dues mans - va dir Chuan Tzu -. No és cert que no tinguis res.

- Sóc infeliç perquè no tinc casa - es va queixar l'home.

- On vius, llavors?

- No visc en cap lloc. No acabo d'explicar-te que no tinc casa?

- Vius en el teu cos - va dir Chuan Tzu -. Aquesta és la teva veritable casa.

- Sóc infeliç perquè estic sol - va dir llavors l'home.

- Amb qui vius? -va preguntar el filòsof-

- No visc amb ningú. No tinc dona ni família. No acabo d'explicar-te que estic sol?

- Vius amb tu mateix - va dir Chuan Tzu -. Quina altra millor companyia podries tenir?

- Si us plau, ensenyeu-me el camí del Tao.

- Tu no necessites el camí del Tao - va dir Chuan Tzu amb un amable somriure - No veus que ja tens tot el que vols per ser completament feliç?

Comentaris